Reklama
Reklama
Reklama

Stowarzyszenie Otwarte Klatki publikuje nagrania w technologii wirtualnej rzeczywistości
z klatkowej hodowli kur niosek. Dzięki specjalnym okularom Virtual Reality każdy może
przenieść się na fermę i osobiście doświadczyć życia polskich kur. To pierwsze w naszym
kraju nagrania z ferm przemysłowych zrobione przy pomocy kamer 360 stopni.

logoTransparentBlack

Po założeniu specjalnych gogli przenosimy się do ciemnego wnętrza fermy jajczarskiej. Dobiega
nas kakofonia dźwięków, które wydają z siebie kury. W wielkiej hali widzimy rzędy klatek, w
których przebywa kilkadziesiąt tysięcy ptaków. Możemy przyglądnąć się każdej z nich i
rozejrzeć dookoła. Wyraźnie dostrzegamy nadmierne stłoczenie, w jakim żyją zwierzęta. Rzędy
klatek zdają się ciągnąć bez końca. W zasięgu wzroku mamy tysiące kur znoszących jajka, które
trafią na półki polskich sklepów.5
„Szacuje się, że nawet 89% wszystkich jaj wyprodukowanych w Polsce pochodzi z chowu
klatkowego. Dzięki sprawnemu marketingowi nie zdajemy sobie sprawy, jak naprawdę
wygląda ich produkcja” – mówi Jakub Stencel, koordynator kampanii. Stowarzyszenie Otwarte
Klatki, w ramach kampanii „Jak One To Znoszą?”, informuje konsumentów o problemach
związanych z tym typem hodowli. Teraz również zaprasza, aby za pomocą okularów VR
przenieść się do środka fermy.”
logo_czarny_napis_newsletter9 marca kampania „Jak One To Znoszą?” ruszyła ponownie. O godzinie 12.00 na placu
przed Teatrem Śląskim w Katowicach aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki zachęcali
do wirtualnego wejścia na fermę i poznania realiów hodowli klatkowej. W sobotę 12 marca
podobna akcja odbędzie się zarówno w Katowicach, jak i w 11 miastach w całej Polsce. Otwarte
Klatki zapraszały do podpisania deklaracji niekupowania jajek „trójek”. Można to zrobić
również na stronie: www.jakonetoznosza.pl.
Ponadto 9 marca Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało raport „Jak One To Znoszą?”,
który opisuje problemy związane z hodowlą kur, z wyszczególnieniem chowu klatkowego.
Raport podsumowuje badania dobrostanu kur w różnych hodowlach oraz analizuje światowe
trendy wśród hodowców zwierząt oraz producentów żywności.
W ciągu ostatnich kilku lat zauważalna stała się tendencja do rezygnowania przez większe sieci
handlowe i restauracje ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. W USA są wśród
nich tacy giganci jak Burger King, Kraft Foods, McDonald’s, Nestlé, Subway, Wal-Mart czy
Wendy’s.7
„Także w polskim społeczeństwie widoczny jest sprzeciw wobec jajek „trójek”. Według sondażu
IBRiS przeprowadzonego w lutym 2016 roku, aż 78% Polaków uważa, że chów klatkowy kur
nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków” – tłumaczy Stencel.
Wraz ze startem kampanii Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikuje najnowsze zdjęcia i filmy
ze śledztw. https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656

 

 

Reklama
Reklama